- Teacher: Hamuraru Maria
- Teacher: Olga Pijevskaia
Curriculum-ul dat presupune reliefarea cadrului conceptual, obiectivelor generale şi administrarea disciplinei, precum şi descrierea conţinutului cursului şi a obiectivelor de referinţă pentru fiecare temă, precum şi sugestii privind orientarea activităţii individuale a studenţilor. Pentru o însuşire mai profundă a creării si promovarii produsului turistic pentru studiere se da lista literaturii de specialitate. Prezentul Curriculum este un instrument metodic, ce reflectă cadrul general al predării disciplinei " CREAREA SI PROMOVAREA SERVICIILOR TURISTICE " şi evaluării cunoştinţelor studenţilor. De asemenea se indică prin ce conţinuturi se preconizează realizarea obiectivelor proiectate, toate acestea având drept scop ghidarea activităţilor de predare a profesorilor şi învăţare a studenţilor în procesul de formare a tinerilor economişti.
Disciplina este destinată studenților anuluii III de la specialitatea „ Servicii hoteliere, Turism si Agrement ” în semestrul V. Este o disciplină care va ajuta studenții la obţinerea cunoștințelor teoretice și practice referitoare la crearea produselor turistice şi folosirea instrumentelor de promovare a acestora: promovarea vânzărilor, relațiile cu publicul, vînzarea personală, publicitate. Toate aceste aspecte teoretice formează o viziune globală referitoare la procesul de organizarea, planificare şi control a procesului de servucţie, ceea ce are ca scop de a forma competenţe profesionale.
Beneficiarii unității de curs sunt studenții specialității „Servicii hoteliere, Turism si Agrement”. Limba de predare: română, rusă.
Acest curs este destinat studenților de la învățământ cu frecvență redusă, programul de studii de licență „Servicii hoteliere, turism și agrement”.
Disciplina „Marketingul destinațiilor turistice” este o prezentare sistematică a fundamentelor teoretico-metodologice și organizatorico-practice pentru formarea și promovarea destinațiilor pe piața turistică, care vizează formarea gândirii analitice și creative, a abilităților și competențelor de utilizare a instrumentelor de marketing în activitatea practică privind organizarea activității de turism într-o țară, regiune, localitate, entitate din sectorul ospitalității. Această disciplină servește drept bază științifică pentru dezvoltarea unei politici de marketing optime pentru destinațiile turistice, bază pentru adoptarea deciziilor manageriale strategice și tactice privind formarea unui produs turistic național/regional/local.
Sarcinile care stau la baza formării specialiștilor domeniului Servicii hoteliere, Turism și Agrement sunt prezentate prin:
-prezentarea principalelor concepte privind studierea destinațiilor turistice,
-analiza diferitor practici și exemple aplicate în contextul organizării marketingului destinațiilor turistice,
-explicarea mecanismului de acțiune al factorului de spațiu asupra mediului de marketing al destinațiilor turistice,
-descrierea aspectelor relevante ale destinației turistice ca obiect de antreprenoriat și subiect de concurență,
-învățarea metodelor de cercetare și explorare a piețelor destinațiilor turistice,
-predarea metodologiilor moderne de promovare a destinațiilor turistice aplicând instrumente de branding, un sistem de hărți interactive și internet marketing.
Scopul cursului constă în familiarizarea studenților cu aspectele specifice turismului religios, clasificarea și organizarea acestuia.
Cursul este destinat studenților Facultății Științe Economice, specialitatea SHTA și urmărește scopul de a familiariza viitorii specialiști în domeniul turismului cu principalele noțiuni legate de muzeu, activitatea muzeală și principiile ghidajului.
Professional ethics in hospitality business and marketing has become more and more important nowadays, largely due to the moral issues that arise in the work of hotel and tourism companies in today's society. Employees and marketeers need to know and respect the complexity of ethical norms, etiquette rules and, at the same time, to know how moral values and principles reflect practical behavior in the economic environment.
Tehnica Operațiunilor în Turism (TOT),este un curs destul de important în practica de organizare a activitîții economice în domeniul turismului.Cursul universitar „Tehnica operaţiunilor în turism” relevă fundamentele de bază ale mecanismului de funcţionare a agenţiilor de turism, desemnează conceptele privind relaţiile şi raporturile din viaţa economică reală în domeniul turismul, precum şi fenomenele şi procesele ce ţin de activitatea economică în industria turismului.
Structura şi conţinutul disciplinei sunt concepute astfel, încât problemele esenţiale ale activităţii de turism contemporane să fie abordate şi analizate prin prisma noilor condiţii dictate de realitatea economico-socială a societăţilor, cît şi de procesele de globalizare şi internaţionalizare a economiilor la nivel mondial.
Studierea acestei discipline are un rol deosebit de important în pregătirea viitorului specialist în domeniul turismului care îşi va desfăşura activitatea în contact direct cu participanţii la procesul de schimb de servicii în domeniul turismului la nivel internaţional, cît şi la nivel naţional şi pe parcursul acestei activităţi se va întîlni cu problemele economice reale, pe care va trebui să le soluţioneze reieşind din cunoştinţele de bază pe care le va obţine în urma studierii acestei discipline şi vor servi ca fundament pentru formarea profesională și obținerea calificării.
Cursul este destinat studenților Facultății Științe Economice, specialitatea Servicii hoteliere, turism și agrement. Scopul cursului constă în familiarizarea viitorilor specialiști cu principalele noțiuni, concepte și probleme din domeniul turismului internațional. Un rol important în cadrul cursului îl ocupă evaluarea potențialului turistic al diferitor regiuni.
Fenomenul turismului rural nu este unul nou. Dorinta de expansiune si petrecere a timpului liber si a vacantelor la "tara" constituind preocupari vechi mai ales ale impatimitilor de natura. Nou este modul in care a evoluat aceasta forma de turism atat cantitativ cat si calitativ in ultimele decenii, el tinzand sa devina un fenomen de masa.
Turismul rural cuprinde activitatea turistica propriu-zisa (cazare, pensiune, circulatie turistica, derulare de programe, prestare de servicii de baza si suplimentare)- activitati economice (predominant agricole dar si practicarea unor ocupatii traditionale) precum si modul de petrecere a timpului liber, pentru cei ce solicita acest tip de turism. Turismul se dezvolta in mediul rural in stransa corelatie cu economia locala, ceea ce conduce la interdependenta dintre aceste doua laturi.
Cоnсерtul dе dеzvоltаrе durаbilă еstе асum lаrg răsрândit. Рrinсiрiilе аșа-numitеi соnсерtе dе dеzvоltаrе durаbilă sunt dеfinitе în арrоаре tоаtе sfеrеlе. Turismul intеrnаțiоnаl în ultimii аni а înсерut să jоасе un rоl рrоеminеnt în есоnоmiа glоbаlă, iаr аstfеl dе sсhimbări l-аu аfесtаt. Рrin urmаrе, рrоblеmа еstе fоаrtе rеlеvаntă, dаr nu еxistă о intеrрrеtаrе сlаră а dеzvоltării durаbilе și а utilizării асеstеiа în turism. Dаr еxistă dеjа instituții sераrаtе саrе studiаză durаbilitаtеа și есоturismul.
Principiile turismului rural sunt următoarele:
- Minimizați impactul dezvoltării urbane rapide.
- Construiți conștientizare și respect de mediu și cultural
- Oferiți experiențe pozitive atât vizitatorilor, cât și gazdelor
- Oferiți beneficii financiare directe pentru conservare
- Oferiți beneficii financiare și abilitare pentru localnici
- Creșteți sensibilitatea față de climatul politic, de mediu și social al țărilor gazdă.
Курс предполагает получение знаний по способам предоставления информации о продукте, услуге или компании непосредственно клиенту. Необходимость изучения этой дисциплины проистекает из важности прямого подхода к клиентам для увеличения объемов продаж.
Цель курса развитие навыков и знаний для эффективного использования прямых коммуникационных каналов с целью установления прямой связи с потребителями и достижения максимальных результатов в маркетинговых кампаниях.
В результате прохождения курса будут получены следующие навыки:
- сбор, анализ и интерпретация данных и информации, связанных с рыночными проблемами в связи с изменениями в маркетинговой среде;
- выполнение эффективных операций и методов коммуникации относительно роста продаж;
- использование прямых коммуникационных каналов, такие как электронная почта, прямая рассылка, SMS-сообщения и другие для достижения прямого взаимодействия с потребителями;
- создание персонализированных коммуникаций через разработку и реализацию персонализированных маркетинговхе коммуникаций, которые учитывают индивидуальные потребности и предпочтения каждого получателя.
В результате получения этих навыков станет возможным эффективное применение директ маркетинговых стратегий и тактик в реальных бизнес-ситуациях с целью привлечения и удержания клиентов.
Курс предусмотрен программой обучения для студентов данной специальности для получения знаний в области технологий управления ресурсами предприятия
Курс посвящен систематическому изложению теоретико-методологических и организационно-практических основ формирования и продвижения различных туристических дестинаций на рынке.
Цель курса - развить аналитическое и творческое мышление, навыки и компетенции использования инструментов маркетинга в практической деятельности, а также навыки организации туристической деятельности в стране, регионе, населенном пункте, субъекте в сфере туризма. Эта дисциплина служит научной основой для разработки оптимальной маркетинговой политики для туристических дестинаций, базой для принятия стратегических и тактических управленческих решений по формированию национального / регионального / местного туристического продукта.
В результате прохождения курса будут получены следующие навыки:
- проведение исследований туристического рынка, анализ трендов, потребностей и предпочтений туристов, выявляя конкурентные преимущества туристических дестинаций;
- разработка маркетинговых стратегий для туристических дестинаций, включая позиционирование, сегментацию аудитории и выбор целевых рынков;
- использование различных инструментов и каналов маркетинговой коммуникации (реклама, пиар, цифровой маркетинг и социальные сети и др.) для продвижения туристической дестинации и привлечения туристов;
- разработка и управление брендом туристической дестинации;
- мониторинг и оценка результатов маркетинговых кампаний.
Эти навыки позволят эффективно управлять маркетинговыми аспектами туристических дестинаций, привлекать больше туристов и способствовать их развитию и успеху.
Учебный план рассматривает место и роль сельского и экологического туризма в системе туристской деятельности, выделяется его специфика и формулируются стоящие перед ним задания. Приводится характеристика природных ресурсов как базы сельского и экологического туризма, обосновывается необходимость и возможность их рационального использования в туристских целях.
Описываются экономические и экологические аспекты во взаимосвязи и взаимном влиянии в сельском туризме. Выделены особенности и сформулированы принципы трудовой деятельности, а также основные цели деятельности в сельском туризме.
Изучение данной дисциплины играет особенно важную роль в подготовке будущего специалиста в области туризма, который будет осуществлять свою деятельность в непосредственном контакте с участниками процесса обмена услугами в области туризма на международном и национальном уровне. Будет отвечать реальным экономическим проблемам, которые необходимо решить на основе базовых знаний, которые он получит после изучения этой дисциплины, и послужит основой для профессиональной подготовки студентов в следующих разделах: Профессиональная этика, Туристические услуги, Продвижение туристических продуктов, Маркетинг туризма и гостиничных услуг.