Limba engleza in afaceri
Anul I

Cursul este destinat studentilor de la facultatea Stiinte Economice, Business si Administrare

Limba engleza in afaceri
Anul I

Cursul este destinat studentilor de la facultatea Stiinte Economice, Business si Administrare

Business Law
Anul I

Business law is a legal discipline which studies the whole legal norms regulating the entrepreneurial activity of natural and legal persons, the legal status of the entrepreneurs and the norms regulating the relations between entrepreneurs and the state.

For this reason, the discipline is elaborated in such a way that it starts with selected themes from the general theory of law , constitutional law, administrative law, and only in the second part continues with subjects specific to civil law, civil procedural law and especially  business. The discipline allows the study of topics of great importance for the entrepreneurial activity, referring in particular to the legal status of the natural and legal entrepreneurs, the legal regime of various types of entrepreneurial activities (business) and other legal phenomena contributing to the development of the business environment, an environment that needs to be known to future economists.

The accumulation of knowledge in the field of law by a graduate of the university faculties contributes to the consolidation of the state based on the rule of law and will help them in the process of affirmation in the labor market, whether it will manage its own business or whether it will engage as an employee .

 

Limba Engleza Contemporană cu Aplicare la Traducere 2022-23
Anul I

 Cursul Limba engleza contemporana cu aplicare la traducere este destinat studenților ciclului I Licență de la domeniul general de studii Filologie, specialitatea Traducere și interpretare și va fi predat în limba engleză. Acest cursreprezintă a doua etapă în abordarea analitică a vocabularului englez contemporan propriu societății engleze. Se propune spre traducere prin eventuala prelucrare lexicală, gramaticală, pragmatică un şir de texte literare, de presa si audio-înregistrări cu dificultate în creştere. Fenomenele lexico-gramaticale vor fi studiate şi însuşite în comparaţie cu fenomenele corespondente din limba maternă. Pe parcursul interpretării textelor se va pune mereu în evidenţă dezvoltarea treptată a  exprimării monologate, dialogate şi scrise a studenţilor. Pentru a dezvolta deprinderea de decodare, sintetizare, prezentare a diferitor mesaje, cursul prevede un număr de ore semestrial pentru prezentarea, discutarea lecturii individuale recomandate de profesor.

MANAGEMENT G
Anul I

Managementul ca știință și practică este foarte sensibil la schimbările care au loc în societate. El reflectă dinamismul înregistrat de societatea contemporana și în același timp, el se adaptează tot mai mult unor particularități naționale determinate de tradiții, cultura națională, obiceiuri etc. Astfel, deși managementul ca principiu, concept, obiectiv ș.a. este unic, ca mod de realizare în practică se diferențiază de la țară la țară și chiar de la organizație la organizație, în cadrul aceleiași țări. Trebuie să avem în vedere și extensia managementului de la organizațiile economice spre toate celelalte tipuri de organizații. Este firesc ca diferențierile în practica managementului să fie determinate și de tipul și specificul organizației în care se aplică.

Marketing si logistică
Anul I

Marketing și logistică este o disciplină fundamentală, care reprezintă o continuare logică a cursurilor practice de pregătire economică (specificul Marketingului, metode de reglare a activității economice pe piață în condiții de concurență, planificarea activității de promovare, publicitate, PR pe piața internă și externă) și a cursurilor fundamentale (doctrine economice, micro-macroeconomia, statistica, psihologia). Marketing cuprinde nu numai lucrul practic asupra principiilor de gestiune clasice și contemporane, ci și gestionarea procesului decizional în activitatea economică internă și externă. Marketingul este considerat astăzi factorul esențial al succesului unei organizații, indispensabil in dezvoltarea sa economico-sociala, soluție miraculoasa ce rezolva problemele acesteia, instrument de baza in atingerea marilor performante, dar si in evitarea riscului. In același timp, în economie au loc schimbări majore, datorate apariției și dezvoltării economiei de piață, a noilor reglementări legislative asociate acesteia, proceselor și procedurilor de lucru aplicate în sistemul bancar, tehnologiei îmbunătățite și unei game mai largi de produse și servicii oferite clienților, persoane fizice sau juridice.

Sociologie generală
Anul I

Cursul Sociologie generală are menirea de a forma la studenți o viziune de ansamblu asupra vieții social-economice, a organizării și dinamicii societății globale, precum și inițierea în metodologia de cercetare sociologică (care poate fi aplicată în diverse domenii ale vieții sociale)

Teoria Economică II-Macroeconomie
Anul I

Teoria Economică II include două nivele de studiere a procesilor și fenomenelor economice: Macroeconomia și Economia Mondială.

În urma studierii  TE II, studenții pot urmări prcesele economice care se petrec în economia națională și la nivel internațional și pot să facă o concluzie și să - și modifice modelul de comportament și a deciziilor luate pentru o perioadă medie sau lungă de timp. Macroeconomia este științe care ne deschide posibilitatea de a cunoaște și înțelege mai bine ce se petrece în economia națională și ne învață cum trebuie să fie.

 

 

Менеджмент - семинар
Anul I

Cursul management este foarte important pentru dezvoltarea studenților din domeniul științe economice.