Disciplina “Marketing internaţional” îşi propune ca scop familiarizarea studenţilor cu deprinderile esenţiale necesare specialistului în marketing, pentru luarea deciziilor într-un context global:
Sistemul marketingului internațional reprezintă o abordare modernă, subsumată necesității îmbunătățirii eficacității întregului marketing destinat piețelor internaționale. Disciplina combină mediul internațional care tratează conceptele, conținutul, structura și problemele specifice a macromediului și pieței, inclusiv prin prisma identificării clienților prin segmentare. Cercetarea de marketing internațional este axată pe procese și metode specifice care se concentrează asupra componenței strategice a internaționalizării firmelor. Barierele naţionale privind marketingul se desfiinţează treptat. Prin urmare, specialiştii în marketing trebuie să supravegheze şi să evalueze în mod sistematic şi profund noile fenomene apărute pe pieţele mondiale şi să definească oportunităţile de marketing internaţional. Un specialist în marketing trebuie să gândească în mod global şi să acţioneze în mod local.
Disciplina “Marketing internațional” își propune ca scop familiarizarea studenților cu deprinderile esențiale necesare specialistului în marketing internațional, pentru luarea deciziilor într-un context global: cunoașterea mediului internațional; identificarea de noi oportunități pe piețe; modul de adaptare a produselor la specificul local; cele mai adecvate strategii de preturi; canalele de distribuție cele mai potrivite pentru a servi clienții din întreaga lume; adaptarea promovării la specificul condițiilor concrete de pe piețele mondiale; modul în care programele de marketing sunt elaborate, implementate și controlate ș.a. Disciplina este adresată studenților anului I, ciclul II, la programul de masterat Comunicare multilingvă, management intercultural și limbaje de afaceri. Limba de instruire: l. engleză.