Fundamentele Managementului
Discipline comune

Cursul Fundamentele managementului explorează conceptele de bază și procesele de gestionare, principiile fundamentale, teoriile și funcțiile aplicabile unei varietăți de setări organizaționale. Sunt explorate tehnici specifice legate de funcțiile manageriale, precum și problemele generale și tendințele care influențează practica managementului contemporan, globalizarea, tehnologia, diversitatea și avantajul competitiv. Acest curs este conceput special pentru a evidenția conceptele de gestiune de nivel introductiv, a examina rolurile fundamentale și procesele de planificare, conducere, organizare și control care cuprind rolul managerilor.Unitățile de conținut ale cursului pun accent deosebit pe rolul pe care îl joacă leadershipul în motivație, managementul performanței, comunicare, team building, inovație și managementul schimbării.

Cursul include o varietate de aspecte, caracteristici, metodologice și aspecte aplicative ale elementelor de management, cunoștințe sistemice de management bazate pe cunoașterea a factorilor socio-economici, socio-culturali și socio-psihologici ale comportamentului uman în cadrul organizațiilor.

Acest curs examinează logica și funcționarea organizațiilor. De asemenea, investighează modul în care organizațiile dezvoltă și mențin avantajul competitiv într-un mediu de afaceri în schimbare influențat de factori politici, economici, sociali, tehnologici, legali și de mediu [PESTLE]. Conținutul cursului este organizat în jurul celor patru „piloni” ai managementului și anume. planificarea, organizarea, conducerea/ motivare și controlul [POLC] pentru înțelegerea sistematică a provocărilor legate de management și aplicarea instrumentelor și tehnicilor conceptuale în analiza, evaluarea și abordarea problemelor de management.

Limba Engleză de Afaceri
Discipline comune

Cursul este destinat studenţilor anului I, sem I, II, ciclul licenţă, Facultatea Științe Economice

Cunoaşterea unei limbi străine la nivel de comunicare reprezintă un imperativ cotidian și un atu în eventualitatea angajării în câmpul muncii, iar dezvoltarea competenţelor de comunicare într-o limbă străină în baza lexicului de specialitate contribuie la integrarea cu succes a tinerilor specialişti în activitatea profesională.zat aloglot şi utilizarea acestuia în mod corect şi fluent în baza lexicului fundamental de specialitate

Dezvoltarea competenţei de comunicare în limba străină în învăţământul nefilologic, ca parte a procesului de predare-învățare trebuie concepută prin prisma abordării motivaţionale şi psiholingvistice a didacticii limbilor străine ce plasează învăţarea într-un context real, unde scopul final este însuşirea unui cod speciali

Prin utilizarea unei metodologii adecvate didacticii limbilor străine, "focusată pe student", profesorul contribuie la formarea personalităţii potențialului specialist.

Scopul predării-învăţării lexicului de specialitate în cadrul seminariilor are menirea de a înlesni documentarea şi comunicarea studenţilor, aceasta conducându-i în demersul cognitiv al profesiei.

BIBLIOGRAFIE RECOMANDATĂ

BIBILIOGRAFIE OBLIGATORIE

  1. Market Leader Course Book,  (2010), Intermediate Business English, DAVID COTTON, DAVID FALVEY, SIMON KENT, Pearson Education Limited, England, ISBN 978-1-4082-3695-6
  2. Market Leader Practice File, (2010), Intermediate Business English, DAVID COTTON, DAVID FALVEY, SIMON KENT, Pearson Education Limited, England, ISBN 978-1-4082-3695-3
  3. Intelligent Business Course Book,  (2006), Intermediate Business English,  TONYA TRAPPE., GRAHAM TULLIS, New Edition, Longman, ISBN 978-0-582-84796.
  4. Intelligent  Business Workbook,  (2006), Intermediate Business English,  TONYA TRAPPE., GRAHAM TULLIS, New Edition, Longman, ISBN 978-0-582-84796.
  5. Business Vocabulary in Use, (2002)., BILL MASCULL, Intermediate, Cambridge University Press,  ISBN 0 521 77529 9.
  6. Test your Business Vocabulary in Use, (2003)., GEORGE BETHELL, TRICIA ASPINALL, Cambridge University Press, ISBN 0 521 53254.

BIBLIOGRAFIE SUPLIMENTARĂ

  1. A Dictionary of Business and , (2009)., Jonathan Law., Oxford University Press, ISBN 9780199234899.
  1. Dictionary of Business Terms (2004)., Jack P. Friedman ., Barron’s Educational Series, ISBN13: 9780812018332.
  2. Cambridge Advanced Learner’s Dictionary, (2005), Cambridge University Press., ISBN-10 0-521-60498-2.
  3. Market Leader,(2004) David Cotton, David Falvey, Simon Kent, Cambridge University Press.

 

 

 

 

 

 

Management Seminar
Discipline comune

Sistemul de management poate fi definit ca un ansamblu coerent de elemente-principii, reguli, metode, proceduri decizionale, organizatorice, informationale etc., prin intermediul carora se asigura modelarea si exercitarea intr-o maniera specifica a totalitatii sau a celei mai mari parti a functiilor procesului de management pentru o firma in ansamblul sau ori pentru principalele componente, in vederea sporirii profitabi-litatii economice

Managementul proiectelor Ro
Discipline comune

Acest curs se bazează pe module de cunoștințe și subiecte care sunt considerate a fi fundamentale pentru expunerea și înțelegerea managementului de proiect de către student. Programa conține subiecte tehnice, comportamentale și strategice, selectate și secvențiate pentru a se potrivi unui semestru.

Obiectivul principal al acestui curs este de a introduce studentul în lumea bogată a metodologiilor de management al proiectelor și a aplicării acestora la scară globală. Într-o lume care s-a globalizat, nevoia de lideri capabili să facă față provocărilor crește pe zi ce trece. Avem nevoie de lideri și manageri de proiect capabili să înțeleagă diferențele culturale și ideologice, să respecte obiceiuri diferite de cele din mediile lor de origine și să reușească să atingă cu succes obiectivele proiectelor.

TEORIE ECONOMICĂ I
Discipline comune

Cursul universitar „Teorie Economică I” relevă fundamentele de bază ale mecanismului de funcţionare a entităţilor economice, desemnează conceptele privind  relaţiile şi raporturile din viaţa economică reală, precum şi fenomenele şi procesele ce ţin de activitatea economică.  

Studierea acestei discipline are un rol deosebit în pregătirea viitorului specialist care îşi va desfăşura activitatea în contact direct cu problemele economice reale, pe baza prelucrării şi interpretării informaţiilor faptice cu ajutorul cărora studentul va putea fundamenta strategii pe termen lung şi mediu, şi va elabora sinteze privind dezvoltarea entităţilor economice.   

TEORIE ECONOMICĂ II
Discipline comune

Cursul universitar „Teorie Economică II” relevă fundamentele de bază ale mecanismului de funcţionare a economiei, desemnează conceptele privind relaţiile şi raporturile din activitatea macroeconomică.

Studierea acestei discipline are un rol deosebit în pregătirea viitorului specialist care îşi va desfăşura activitatea în contact direct cu problemele macroeconomice reale, pe baza prelucrării şi interpretării informaţiilor faptice cu ajutorul cărora studentul va putea fundamenta politici şi strategii pe termen lung şi mediu, va elabora sinteze privind dezvoltarea economiei naţionale.

Информационные коммуникационные технологии (Tîrșu V.)
Discipline comune

Курс рассчитан на студентов экономического факультета с русским языком обучения. Цель - познакомить студентов с простыми, доступными и современными технологиями обработки и анализа информации, особенно в области экономики. Основные инструменты - это использование возможностей универсального пакета MS Office, особенно приложений Excel и Access.

Маркетинговые исследования
Discipline comune

Любое предприятие осуществляет свою деятельность на рынке, находясь под влиянием ряда факторов окружающей среды, которые постоянно создают возможности и угрозы, и знание эволюции и тенденций этих факторов абсолютно необходимо для того, чтобы предприятие могло установить наилучшие стратегии адаптации к новым условиям внешней среды. Также для обеспечения своего долгосрочного успеха компания должна иметь маркетинговую направленность, что подразумевает постоянную адаптацию предложения к нуждам и требованиям потребителей. В этом смысле маркетинговые исследования позволяют предпринимателям проникнуть в сознание потребителей, определить их потребности и предложить маркетинговые стратегии и программы, предназначенные для удовлетворения этих потребностей с соблюдением самых высоких стандартов.
Целью дисциплины «Маркетинговые исследования» является ознакомление студентов с использованием инструментов исследований для выявления информации о рынке и его тенденциях, с целью поддержки процесса принятия решений, касающихся маркетинговой деятельности компании.
Дисциплина имеет высокий уровень практической применимости, так как разработана таким образом, чтобы студенты научились создавать собственные инструменты для сбора и обработки рыночных данных с целью преобразования их в полезную информацию для лиц, принимающих решения. Необходимость изучения данной дисциплины возникает в процессе информирования студентов об исследованиях экономических и рыночных явлений, потребительских предпочтений и поведения по отношению к деятельности компании.