AUDIT FINANCIAR rus
Anul I

Curriculumul la disciplina „Audit financiar”, inclusă în planul de învăţământ la specialitatea „Contabilitate” este elaborat la nivelul departamentului, reprezentând un document conceptual operaţional, care pune în aplicare prevederile cadrului legal în procesul educațional. Elementele de bază ale curriculumului sunt finalităţile de studii orientate spre formarea competenţelor profesionale.

În rezultatul studierii disciplinei ”Audit financiar”, studenţii specialității Contabilitate vor fi capabili să utilizeze concepte și teorii noi din practica națională și internațională, metode și instrumente de audit, fiscalitate și analiză a elaborării și prezentării situațiilor financiare de către entități, a performanței financiare în realizarea de misiuni de audit, etc.

Disciplina „Audit financiar” participă la formarea competențelor profesionale ale personalității integre şi competențe profesionale în domeniul gestiunii finanțelor și contabilității în afaceri pentru a corespunde cerințelor actuale şi de perspectivă a pieței de muncă locale şi internaționale.

Pentru studenţii Facultăţii Ştiinţei Economice studiul disciplinei „Audit financiar” se încheie cu examen. Studentul se admite la examen după susținerea a două teste pe parcursul semestrului, însușirea materialul teoretic, practic din cadrul lecțiilor de seminare şi susținerea lucrului individual.

Limba de pregătire: română/rusă/engleză.

Bazele contabilității
Anul I

Disciplina ,,Bazele contabilităţii” are rolul de iniţiere în cunoaşterea principalelor elemente teoretice şi practice ale obiectului şi metodei de cercetare a contabilităţii, a principiilor, procedeelor şi instrumentelor specifice utilizate pentru reflectarea stării, structurii şi transformării patrimoniului.

Bazele contabilității
Anul I

Disciplina Bazele contabilității este o parte componentă a cursului de contabilitate pentru studenții specilaității Contabilitate. Studiul acestei discipline permite studenților să acumuleze cunoștințe necesare despre obiectul și metoda de studiu, principiile generale ce stau la baza contabilității și raportării financiare, bilanțul ca element de bază al metodei contabilității, sistemul de conturi și dubla înregistrare etc.

La finalizarea acestui curs studenții trebuie să cunoască esența operațiunilor economice reflectate în contabilitate, modificările ce se produc în componența mijloacelor și surselor de finanțare a acestora, să determine costul de intrare a bunurilor economice,  costul efectiv al produselor fabricate, precum și a rezultatelor finanicare înregistrate de entitate, utilizând pentru aceasta sistemul de conturi contabile. Studenții trebuie să cunoască modalitatea de întocmire a situațiilor finanicare la data raportării.

Dreptul afacerilor, Facultatea de ştiinţe economice, zi
Anul I

Prezentul curs permite studierea unor teme de mare importanţă pentru activitatea de întreprinzător, referindu-se, în special, la statutul juridic al întreprinzătorilor, regimul juridic al diverselor tipuri de activităţi de întreprinzător (afaceri), contractele comerciale, reglementarea juridică al taxelor şi impozitelor, şi la alte fenomene juridice ce contribuie la dezvoltarea mediului de afaceri, un mediu ce necesită de a fi cunoscut de viitorii economişti.

Dreptul afacerilor, Facultatea ştiinţe economice, frecvenţă redusă
Anul I

Prezentul curs permite studierea unor teme de mare importanţă pentru activitatea de întreprinzător, referindu-se, în special, la statutul juridic al întreprinzătorilor, regimul juridic al diverselor tipuri de activităţi de întreprinzător (afaceri), contractele comerciale, reglementarea juridică al taxelor şi impozitelor, şi la alte fenomene juridice ce contribuie la dezvoltarea mediului de afaceri, un mediu ce necesită de a fi cunoscut de viitorii economişti.

Information and Communication Tecnologies
Anul I

The course "Information and Communication Technologies" (ICT) designed for students of the Economic Science Faculty, is aimed to train working skills and teach students simple, accessible and modern technologies for processing and analysis of information, especially in the economics field.

As main tools, it is supposed to use the facilities of two of the most powerful applications of the universal MS Office package: Excel and Access, intended for data analysis and report generation purpose.

Limba Engleză de Afaceri
Anul I

 

Cursul  Limba Engleză de Afaceri are ca scop formarea competenţelor profesionale specificate în Planul de învăţământ în formula: Stăpânirea unui repertoriu lingvistic adecvat pentru înțelegerea mesajelor orale și scrise necesare obținerii informațiilor în scopuri profesionale; producerea mesajelor scrise de interes profesional prin utilizarea arsenalului asimilat de elemente de ordin morfo-sintactic și ortoepic; posedarea unui vocabular specializat necesar înțelegerii și producerii mesajelor cu caracter profesional.  Disciplina are ca scop familiarizarea studenților cu materialul lingvistic ce ţine de specialitatățile cu profil economic.

 

 

Limba Engleză de Afaceri 2023
Anul I

Prezentul curs oferă studenților competențe de comunicare în limba engleză pe domenii specifice de referință, în conformitate cu specificul activității, cu focus special pe limbajul de afaceri în formă orală și scrisă. 

La finalul acestui curs, studenții vor putea participa în cadre specifice de comunicare, utilizând terminologii specifice și structuri lingvistice adaptate acestora, vor putea elabora documente aferente domeniului utilizând structuri setate în limba engleză.

Limba Engleză de Specialitate
Anul I

Formarea competenţelor de comunicare într-un cod specializat aloglot ale studenţilor de la facultăţile nefilologice este o prioritate, deoarece, prin intermediul cunoaşterii acestui cod, se contribuie la afirmarea lor ca specialişti tocmai prin  faptul că temele abordate sunt corelate cu principiul funcţionalităţii, ceea ce asigură procesului didactic o structurare strâns legată de finalitatea lui – obţinerea unui randament maxim în comunicarea interumană în situaţiile profesionale în care studenţii vor fi solicitaţi

Disciplina are ca scop formarea competenţelor profesionale specificate în Planul de învăţământ în formula: Stăpânirea unui repertoriu lingvistic adecvat pentru înțelegerea mesajelor orale și scrise necesare obținerii informațiilor în scopuri profesionale; producerea mesajelor scrise de interes profesional prin utilizarea arsenalului asimilat de elemente de ordin morfo-sintactic și ortoepic; posedarea unui vocabular specializat necesar înțelegerii și producerii mesajelor cu caracter profesional.

Limba engleză de specialitate (de afaceri) Parhomenco
Anul I

Prezentul curs oferă studenților competențe de comunicare în limba engleză pe domenii specifice de referință, în conformitate cu specificul activității, cu focus special pe limbajul de afaceri în formă orală și scrisă. 

La finalul acestui curs, studenții vor putea participa în cadre specifice de comunicare, utilizând terminologii specifice și structuri lingvistice adaptate acestora, vor putea elabora documente aferente domeniului utilizând structuri setate în limba engleză.

Limba Engleză de specialitate (Facultatea de Științe Economice) - Voloșciuc Ina
Anul I

Cunoaşterea unei limbi străine la nivel de comunicare este un imperativ cotidian și un atu în eventualitatea angajării în câmpul muncii, iar dezvoltarea competenţelor de comunicare într-o limbă străină în baza lexicului de specialitate indubitabil contribuie la integrarea cu succes a tinerilor specialişti în activitatea profesională. În condiţiile aderării învăţământului naţional la spaţiul educaţional european, predarea-învățarea limbilor străine se bazează pe reperele fundamentale ale politicii lingvistice cuprinse în documentele relevante ale Instituțiilor Europene de ramură.

Dezvoltarea competenţelor comunicative în limba străină ale studenţilor nefilologi presupune interacţiunea mai multor componente dintre care: curriculum-ul, motivaţia, factorii psihologici, dimensiunea lingvistică, dimensiunea metodologică, motivaţia socială largă, competenţa lingvistică şi competenţa profesională / pragmatică.

Management
Anul I

Disciplina Management este axată pe studiul principiilor de bază, funcțiilor, metodelor de management prin formarea de competențe în gândirea critică, rezolvarea problemelor manageriale, de luare a deciziilor, de comunicare, aplicarea de auto-management și leadership și formarea de abilități practice în stabilirea obiectivelor manageriale. Scopul acestui curs este acumularea cunoştinţelor necesare pentru viitorii manageri, precum şi formarea abilităţilor de a rezolva probleme reale de caracter managerial.

Cursul include o varietate de aspecte, caracteristici, metodologii și aspecte aplicative ale elementelor de management, cunoștințe sistemice de management bazate pe cunoașterea factorilor socio-economici, socio-culturali și socio-psihologici ale comportamentului uman în cadrul organizațiilor.

Management
Anul I

Constituirea şi funcţionalitatea organizaţiei competitive este condiţionată decisiv de calitatea managementului care include prognozarea, organizarea, motivarea, coordonarea şi controlul activităţilor în toate domeniile şi la toate nivelurile economiei naţionale. Managementul este o disciplină economică de sinteză cu un caracter multidisciplinar întrucât preia categorii economice din doctrine economice, economie politică, politici economice, marketing, finanţe etc. şi utilizează metode statistice, matematice, sociologice, grafice şi altele.

Disciplina „Management” are sarcini privind familiarizarea, însușirea, aplicarea și integrarea conținutului disciplinar de către studenți în cadrul unităților organizatorice din mediul de activitate. Formarea competențelor de cunoașterea conceptelor, teoriilor, metodelor și instrumentelor de management în organizație, planificarea și organizarea activităților de management, cunoașterea și integrarea metodelor de implementare a managementului motivațional în organizație, precum și conștientizarea locului resursei umane în managementul organizational de calitate.


Management
Anul I

Managementul ia o amploare deosebită în întreaga lume datorită problemelor dificile cu care se confruntă organizaţiile. Managementul constă în luarea deciziilor şi  implementarea lor. Este un proces complicat şi laborios. In contextul dat, disciplina Management are drept scop familiarizarea studentilor cu conceptul de bază al managementului, problemele fundamentale în procesul de gestiune, soluţiile aferente şi criteriile de atingere a eficienţei în organizaţie.

Disciplina Management este o disciplină care integrează diverse concepte economice, sociale, culturale, comportamentale destinată studenţilor cu profil economic. 

Marketing - seminare
Anul I

n accepțiunea generală, marketingul reprezintă "știința și arta de a convinge clienții să cumpere" . Philip Kotler definea marketingul ca "un proces social și managerial prin care indivizi sau grupuri de indivizi obțin ceea ce le este necesar și doresc prin crearea, oferirea și schimbul de produse și servicii o anumită valoare". Simplist, marketingul reprezintă "arta și știința de a vinde".

Matematică economică
Anul I

Scopul cursului dat este formarea primelor deprinderi de utilizare a aparatului matematic la abordarea problematicii ce ține de optimizarea, prognozarea și modelarea proceselor economice cu scopul utilizării ulterioare la luarea corectă a diferitelor decizii.

Moneda şi Credit
Anul I

Acest curs este destinat studentilor de la facultatea Stiinte Economice pentru toate specialităţile.

Disciplina are ca scop principal realizarea pregătirii studenților pe probleme monetare și de credit, domeniu de o mare complexitate și utilitate practică, indispensabil pentru întelegerea, aprofundarea și dominarea fenomenelor economice actuale.

Monnaie et Crédit
Anul I

Le cours "Monnaie et crédit" comprend une synthèse des principales thématiques relatives aux principes fondamentaux de l’économie monétaire et financière : théories, controverses, acteurs, instruments et usages.

Statistica economică
Anul I

Statistica înseamnă evidența sistematică a fenomenelor social-economice care se realizează de Biroul Național de Statistică al Republicii Moldova. Statistica sunt datele statistice publicate în culegeri statistice, îndrumări și în presă utilizate de organismele naționale și internaționale. 


Statistica economică
Anul I

Cursul este destinat pentru specialitatea Marketing (grupa anglofona) la aunul I licenta (facultatea Stiinte Economice).

Statistica economică rus
Anul I

Статистика» - это отрасль практической деятельности, которая имеет своей целью сбор, обработку, анализ и публикацию массовых данных о самых различных явлениях общественной жизни.
«Статистика» - это цифровой материал служащий для характеристики какой-либо отрасли общественных явлений или территориального подразделения какого-то показателя.
«Статистика» - это отрасль знания, особая научная дисциплина и соответственно учебный предмет высших и средних учебных заведений

Tehnologii Informaționale de Comunicare
Anul I

Курс включает изучение программ MS EXCEL и MS ACCESS.

Целью изучения дисциплины является: освоение студентами основ современных информационных технологий и тенденций их развития. Обучение студентов применению современных информационных технологий в профессиональной деятельности и  проведению анализа полученных результатов.

Tehnologii Informaționale de Comunicare (Tirsu V.)
Anul I

Cursul este conceput pentru studenţii Facultăţii  Ştiinţe Economice.  Scopul fiind  deprinderea studenţilor cu tehnologiile simple, accesibile şi moderne de prelucrare şi analiză a informaţiei, în special, din domeniul economiei. Ca instrumente principale se presupune  utilizarea facilităţilor pachetului universal MS Office, în special, ale aplicaţiilor Excel şi Access. 

TEORIE ECONOMICĂ I
Anul I

Cursul universitar „Teorie Economică I” relevă fundamentele de bază ale mecanismului de funcţionare a entităţilor economice, desemnează conceptele privind relaţiile şi raporturile din viaţa economică reală, precum şi fenomenele şi procesele ce ţin de activitatea economică. Structura şi conţinutul disciplinei sunt concepute astfel, încât problemele esenţiale ale economiei contemporane să fie abordate şi analizate prin prisma legităţilor economice generale şi/sau prin prisma microeconomică. Ca urmare, cursul include două compartimente disciplinare: I. Bazele teoriei economice; II. Microeconomia. Procesele economice se examinează cu aplicarea viziunilor şi curentelor economice clasice şi moderne.

TEORIE ECONOMICĂ II
Anul I

Cursul universitar „Teorie Economică II” relevă fundamentele de bază ale mecanismului de funcţionare a economiei, desemnează conceptele privind relaţiile şi raporturile din activitatea macroeconomică. Structura şi conţinutul disciplinei sunt concepute astfel, încât problemele esenţiale ale economiei contemporane să fie abordate şi analizate prin prisma legităţilor economice generale şi/sau prin prisma macroeconomică, mondoeconomică. Ca urmare, cursul include două compartimente disciplinare: I. Macroeconomia; II. Mondoeconomia. Procesele economice se examinează cu aplicarea viziunilor şi curentelor economice clasice şi moderne. Studierea acestei discipline are un rol deosebit de important în pregătirea viitorului specialist care îşi va desfăşura activitatea în contact direct cu problemele economice reale, pe baza prelucrării şi interpretării informaţiilor faptice cu ajutorul cărora studentul va putea fundamenta şi formula, pe termen lung şi mediu, politici şi strategii şi va elabora sinteze privind dezvoltarea economiei. Cunoştinţele şi aptitudinile obţinute reprezintă totodată un fundament necesar pentru studierea altor discipline economice şi obţinerii unei specializări mai înguste.

Маркетинг и логистика
Anul I

Термин «маркетинг» произошел от английского слова «market» (рынок). В переводе английское слово «marketing» можно трактовать как «рыночная деятельность». Маркетинг — это совокупность процессов, главная цель которых заключается в получении прибыли с помощью удовлетворения потребностей потребителя. Иначе говоря, чем эффективнее компания разработает свою политику по производству продукции, политику по распределению товаров, политику по установлению цены на товар и политику по продвижению товара, тем больше прибыли получит при продажи своего товара клиентам.

Предпринимательское право
Anul I

     ПРЕДПРИНИМАТЕЛЬСКОЕ ПРАВО - это юридическая дисциплина, в которой изучаются все правовые нормы, регулирующие предпринимательскую деятельность физических и юридических лиц, правовой статус предпринимателей и нормы, регулирующие отношения между предпринимателями и государством.

     Куррикулум по предмету “Предпринимательское право” разработан в соответствии с учебным планом Факультета Экономических наук Государственного университета Молдовы и предназначен для студентов, которые обучаются на I курсе лицензиата, очное и заочное обучение на  этом факультете. Главной целью этого предмета является помочь учащимся изучить юридический алфавит и понять суть правовых норм, которые организуют гражданскую и коммерческую схему, чтобы извлечь из них выгоду в будущей деятельности.

      Предназначена для студентов Факультета Экономических наук, дисциплина «Предпринимательское право» способствует формированию специалиста в области экономики путем приобретения знаний в области права и формирования общих компетенций, необходимых любому специалисту для решения множества нормативных актов и регулируемых социальных отношений. Однако, обучаясь на I и II курсе некоторых неюридических факультетов, знания, полученные в этой дисциплине, основаны не на ранее приобретенных юридических знаниях, а на исследованиях, которые являются лишь отправной точкой в изучении права. По этой причине дисциплина развивается таким образом, что она начинается с избранных тем из общей теории права, конституционного права, административного права, и только во второй части продолжаются темы, касающиеся гражданского права, гражданского процессуального права и особенно права читаемых предприятий на факультеты права. Дисциплина позволяет изучать темы, имеющие большое значение для предпринимательской деятельности, в частности, в отношении правового статуса физических и юридических предпринимателей, правового режима различных видов предпринимательской деятельности и других правовых явлений, способствующих развитию бизнес-среды, которая должна быть известна будущим экономистам.

     Накопление знаний в области права выпускниками университетских факультетов способствует консолидации государства на основе верховенства закона и поможет им в процессе утверждения на рынке труда, независимо от того, будет ли он заниматься собственным бизнесом или будет ли он нанят как сотрудник.

Предпринимательское право. Заочное отделение.
Anul I

Курс "Предпринимательское право" имеет своей целью формирование у студентов профессиональных компетенций, необходимых для последующей успешной реализации правовых норм, регулирующих предпринимательскую деятельность, обеспечения законности и правопорядка, правового обучения и воспитания. 

Целью является - формирование у студентов теоретических и практических знаний в области предпринимательского права, его фундаментальных понятий и основных институтов. 

Дисциплина "Предпринимательское право" имеет также своей целью повышение общей правовой культуры студентов, формирование у них прочной теоретической базы для понимания и усвоения теоретических положений предпринимательского права, а также навыков самостоятельного применения норм законодательства о предпринимательской деятельности. 

ПРЕДПРИНИМАТЕЛЬСКОЕ ПРАВО. ЛЕКЦИИ.
Anul I

Предпринимательское право - это юридическая дисциплина, в которой изучаются все правовые нормы, регулирующие предпринимательскую деятельность физических и юридических лиц, правовой статус предпринимателей и нормы, регулирующие отношения между предпринимателями и государством. 

Целью данного курса является изучение как общих, так и специальных знаний в области основ государства и права, а также основ предпринимательского права.

Дисциплина базируется на национальной системе права и учитывает особенности регулирования предпринимательства в соответствии с действующим законодательством Республики Молдова.

Экономическая теория 1ЗО
Anul I

 Курс для студентов  первого курса заочного отделения по специальности МК. ВА. СОN факультета Экономические науки