Production and Operation Management deals with the creation of goods and services through the application of the business concept. They are also vital in both service and manufacturing firms. It has a primary objective, which is to employ the company’s resources to produce goods and services fit for the market. The goal of the production function is to add value. Be it product or services; the idea is to create something that will strengthen the relationship between the organization and customers. But this cannot only be made possible by the production department. The marketing people also have a huge role to play in this. They are the ones that will distribute the product to potential buyers and should have the capacity to inform the production department of what customers or consumers would prefer.
Cursul Fundamentele managementului explorează conceptele de bază și procesele de gestionare, principiile fundamentale, teoriile și funcțiile aplicabile unei varietăți de setări organizaționale. Sunt explorate tehnici specifice legate de funcțiile manageriale, precum și problemele generale și tendințele care influențează practica managementului contemporan, globalizarea, tehnologia, diversitatea și avantajul competitiv. Acest curs este conceput special pentru a evidenția conceptele de gestiune de nivel introductiv, a examina rolurile fundamentale și procesele de planificare, conducere, organizare și control care cuprind rolul managerilor.Unitățile de conținut ale cursului pun accent deosebit pe rolul pe care îl joacă leadershipul în motivație, managementul performanței, comunicare, team building, inovație și managementul schimbării.
Cursul include o varietate de aspecte, caracteristici, metodologice și aspecte aplicative ale elementelor de management, cunoștințe sistemice de management bazate pe cunoașterea a factorilor socio-economici, socio-culturali și socio-psihologici ale comportamentului uman în cadrul organizațiilor.
Acest curs examinează logica și funcționarea organizațiilor. De asemenea, investighează modul în care organizațiile dezvoltă și mențin avantajul competitiv într-un mediu de afaceri în schimbare influențat de factori politici, economici, sociali, tehnologici, legali și de mediu [PESTLE]. Conținutul cursului este organizat în jurul celor patru „piloni” ai managementului și anume. planificarea, organizarea, conducerea/ motivare și controlul [POLC] pentru înțelegerea sistematică a provocărilor legate de management și aplicarea instrumentelor și tehnicilor conceptuale în analiza, evaluarea și abordarea problemelor de management.
Cursul este destinat studenţilor anului I, sem I, II, ciclul licenţă, Facultatea Științe Economice
Cunoaşterea unei limbi străine la nivel de comunicare reprezintă un imperativ cotidian și un atu în eventualitatea angajării în câmpul muncii, iar dezvoltarea competenţelor de comunicare într-o limbă străină în baza lexicului de specialitate contribuie la integrarea cu succes a tinerilor specialişti în activitatea profesională.zat aloglot şi utilizarea acestuia în mod corect şi fluent în baza lexicului fundamental de specialitate
Dezvoltarea competenţei de comunicare în limba străină în învăţământul nefilologic, ca parte a procesului de predare-învățare trebuie concepută prin prisma abordării motivaţionale şi psiholingvistice a didacticii limbilor străine ce plasează învăţarea într-un context real, unde scopul final este însuşirea unui cod speciali
Prin utilizarea unei metodologii adecvate didacticii limbilor străine, "focusată pe student", profesorul contribuie la formarea personalităţii potențialului specialist.
Scopul predării-învăţării lexicului de specialitate în cadrul seminariilor are menirea de a înlesni documentarea şi comunicarea studenţilor, aceasta conducându-i în demersul cognitiv al profesiei.
BIBLIOGRAFIE RECOMANDATĂ
BIBILIOGRAFIE OBLIGATORIE
- Market Leader Course Book, (2010), Intermediate Business English, DAVID COTTON, DAVID FALVEY, SIMON KENT, Pearson Education Limited, England, ISBN 978-1-4082-3695-6
- Market Leader Practice File, (2010), Intermediate Business English, DAVID COTTON, DAVID FALVEY, SIMON KENT, Pearson Education Limited, England, ISBN 978-1-4082-3695-3
- Intelligent Business Course Book, (2006), Intermediate Business English, TONYA TRAPPE., GRAHAM TULLIS, New Edition, Longman, ISBN 978-0-582-84796.
- Intelligent Business Workbook, (2006), Intermediate Business English, TONYA TRAPPE., GRAHAM TULLIS, New Edition, Longman, ISBN 978-0-582-84796.
- Business Vocabulary in Use, (2002)., BILL MASCULL, Intermediate, Cambridge University Press, ISBN 0 521 77529 9.
- Test your Business Vocabulary in Use, (2003)., GEORGE BETHELL, TRICIA ASPINALL, Cambridge University Press, ISBN 0 521 53254.
BIBLIOGRAFIE SUPLIMENTARĂ
- A Dictionary of Business and , (2009)., Jonathan Law., Oxford University Press, ISBN 9780199234899.
- Dictionary of Business Terms (2004)., Jack P. Friedman ., Barron’s Educational Series, ISBN13: 9780812018332.
- Cambridge Advanced Learner’s Dictionary, (2005), Cambridge University Press., ISBN-10 0-521-60498-2.
- Market Leader,(2004) David Cotton, David Falvey, Simon Kent, Cambridge University Press.
Sistemul de management poate fi definit ca un ansamblu coerent de elemente-principii, reguli, metode, proceduri decizionale, organizatorice, informationale etc., prin intermediul carora se asigura modelarea si exercitarea intr-o maniera specifica a totalitatii sau a celei mai mari parti a functiilor procesului de management pentru o firma in ansamblul sau ori pentru principalele componente, in vederea sporirii profitabi-litatii economice
Acest curs se bazează pe module de cunoștințe și subiecte care sunt considerate a fi fundamentale pentru expunerea și înțelegerea managementului de proiect de către student. Programa conține subiecte tehnice, comportamentale și strategice, selectate și secvențiate pentru a se potrivi unui semestru.
Obiectivul principal al acestui curs este de a introduce studentul în lumea bogată a metodologiilor de management al proiectelor și a aplicării acestora la scară globală. Într-o lume care s-a globalizat, nevoia de lideri capabili să facă față provocărilor crește pe zi ce trece. Avem nevoie de lideri și manageri de proiect capabili să înțeleagă diferențele culturale și ideologice, să respecte obiceiuri diferite de cele din mediile lor de origine și să reușească să atingă cu succes obiectivele proiectelor.