Font size
  • A-
  • A
  • A+
Site color
  • R
  • A
  • A
  • A
Sari la conţinutul principal
Moodle.USM
  • Acasă
  • Cursuri
    Cursuri USM Formare Continua Cursuri deschise TecTNet LMPI Securitatea Informației RESTART 2018-2019 - BA master programme Educație pentru drone DEFEP Chestionare Toate cursurile
  • Suport
    General FAQ Profesori FAQ Studenți Glosar-ghid
  • Referințe USM
    Pagina USM Biblioteca Centrala USM Microsoft365
  • Căutare curs
  • Mai mult
Română ‎(ro)‎
Deutsch ‎(de)‎ English ‎(en)‎ Español - Internacional ‎(es)‎ Français ‎(fr)‎ Italiano ‎(it)‎ Română ‎(ro)‎ Русский ‎(ru)‎
În prezent folosiți accesul pentru vizitatori
Conectare
Moodle.USM
Acasă Cursuri Derulează Extinde
Cursuri USM Formare Continua Cursuri deschise TecTNet LMPI Securitatea Informației RESTART 2018-2019 - BA master programme Educație pentru drone DEFEP Chestionare Toate cursurile
Suport Derulează Extinde
General FAQ Profesori FAQ Studenți Glosar-ghid
Referințe USM Derulează Extinde
Pagina USM Biblioteca Centrala USM Microsoft365
Căutare curs
Extinde toate secțiunile Restrânge toate secțiunile

Develop teaching materials aimed at teaching reading comprehension

  1. Cursuri USM
  2. Litere
  3. Ciclul I Licență
  4. Limba engleză și franceză (Științe ale educației)
  5. Anul III
  6. DLE
  7. Topic 8
  8. Develop teaching materials aimed at teaching reading comprehension
Cerințe pentru finalizare
Deschis: vineri, 1 noiembrie 2024, 00:00
Dată limită: vineri, 15 noiembrie 2024, 23:00
 

Develop teaching materials aimed at teaching reading comprehension, using a text published in any textbook approved by the Ministry of Education of the Republic of Moldova. Follow the model below.

I. pre-reading;
II. extensive reading;
III. intensive reading
IV. final reading;
V. post-reading.


1. The pre-reading stage serves to develop a habit to infer and predict the
plot of the text judging only by the title and the picture (if any).
2. The extensive reading stage is done after the students’ first reading of
the text. It presupposes the general overview of the text and the ability
to do exercises connected with the most conspicuous facts in the text.
3. The intensive reading stage is aimed at deciphering all the difficult
places in the text: new words, unknown structures, difficult phenomena, reading between lines, understanding the implied information.
4. The final reading stage is focused on training the students to be able to
retell the text.
5. The post-reading stage is a task performed mainly at home in writing
or done in class in the form of a discussion on a topic or a problem related to the text read

  1. Burdeniuc ,G., Rotaru, S. Methodology. Basics of Teaching English as a Foreign Language, pp. 123-126.
  • Individual Project Assignment_Reading.docx Individual Project Assignment_Reading.docx
    1 noiembrie 2024, 19:41
  • METHODOLOGY_Basis of Teaching English as a Foreign Language.pdf METHODOLOGY_Basis of Teaching English as a Foreign Language.pdf
    1 noiembrie 2024, 19:25
Previous activity Shadow reading
următoarea activitate Formative assessment: teaching listening, pronunciation, and vocabulary

Contact us

Follow us

Contactați serviciul de asistență
În prezent folosiți accesul pentru vizitatori (Conectare)
Rezumatul păstrării datelor
Obțineți aplicația mobilă
Obțineți aplicația mobilă
Play Store App Store
Furnizat de Moodle

This theme was proudly developed by

Conecti.me