Résumé de section
-
Didactica limbii străine ca disciplină. Curriculumul şcolar la limba străină.
Structura curriculum-ului şi specificul lui. Domenii, competenţe, obiective, activităţi, strategii şi finalităţi. Conţinuturi lingvistice şi tematice.
-
Evoluţia metodelor de predare a limbilor străine
(metoda clasică, metoda directă, metoda audiolinguală, metoda comunicativă, metoda reacţiei non-verbale, metoda instruirii prin descoperire, metoda învăţării bazată pe competenţe etc);
-
Cadrul European Comun de Referinţă pentru Limbi.
Domeniile educaţionale de referinţă. Competenţele şi tipologia lor. Obiective, principii şi finalităţi în didactica limbilor străine. Nivelurile şi descriptorii CECRL.
-
Activităţile la lecţia de limbă engleză: planificarea activităţii, etapele unei activităţi, formele de lucru, lucru în echipă, lucru în grup
-
Managementul clasei: interacţiunea în cadrul lecţiei, monitorizarea, prezentarea însărcinărilor, amplasarea elevilor în sală, eliciting.
-
Formarea competenţelor lingvistice: lexicul. Obiectivele, principiile şi conţinutul predării materialului lexical. Metode si tehnicile de predare a vocabularului.
-
Formarea competenţelor lingvistice: gramatica. Obiectivele, principiile şi conţinutul predării/învăţării gramaticii. Tehnicile şi procedeele de predare a gramaticii comunicative si funcţionale.
-
Predarea activităţilor receptive (receptarea orală şi receptarea scrisă)
-
1. Teaching Listening Sequence
2. Teaching Reading Sequence
3. Teaching Speaking Sequence
4. Teaching Writing.
-
Predarea activităţilor productive (producerea orală, interacţiunea orală şi producerea scrisă).
-
Proiectarea didactică.
Proiecte de lungă si scurtă durată. Lecţia ca formă de bază a organizării procesului instructiv-educativ. Tipuri de lecţii. Formularea şi operaţionalizarea competentelor, unitţilor de competenţe, obiectivelor, activităţilor de predare/învăţare/evaluare.
-
Formarea competenţelor de evaluare: Metodologia şi instrumentarul de evaluare. Problemele evaluării.